Rosz Malieyana: Membahagiakan KELUARGA

8 March 2015

Membahagiakan KELUARGA

Ya...perkara paling seronok apabila kita dapat membahagaiakan keluarga kita, especillly mak + abah kita! Hati bertambah seronok bila sume adik beradik berkumpul dalam 1 bumbung kan...

Happy Family Day..

#throwback : 20/12/2014

Go To MELAKA!

Ya, masih dalam Negara Malaysia..Insyaallah, ada rezeki lebih kita keluar Negara plak ye! Amin Ya Rabballamin.

Planning ni sejak awal tahun 2014 lagi.Aku masuk dalam wishlist aku bulan Dis 2014 nak bawak family g MELAKA. Memang IMPIAN aku nak bawak mak + abah kuar jejalan sesame. Alhamdulillah tercapai...Allah sebaik2 PEMBERI! Walaupun banyak dugaan + ujian yang aku tempuhi sepanjang 2014..itu cukup kuat aku SEMANGAT untuk bangkit dan terus bangkit 2015!

Melaka – Kami bermalam di Homestay Tepi Pantai.

nampak x..suma muka tengah lapo!..hahaha..

Sepanjang perjalanan tu..agak ramai la kat highway sebb time cuti kan..berhenti makan dulu bekalan dari rumah..hihi..mcm2 ado la hai..nugget la, ayam goreng, bihun goreng + nasik goreng suma bagai..hahaha..perut suma ngah lapo!

ni aksi anak sendiri! Tengah perhatikan kera2 buat keja!..hahah...

Sampai pukul 5.00 kot check in..hihi.. lepak2 lu tepi pantai makan pisang goreng.. Bajet sampai tengahri, tapi memandangkan suma nak berjalan dulu di Bandaraya Bersejarah tu..so, g la jejalan lu kat Mahkota Parade... pas tu baru bergerak ke homestay setelah penat jejalan! Memang penat..yer lah..gerak segerombolan kan..bnyak kerenah plak..main ngan anak ni..anak nu..hahahha..tapi syiok..layan jer lah!

ni budak besar kena buli ngan budak kecik!..erm..mcm mana ni..aduss

Memang sangat best! Rumahnya masuk dalam sikit la..tapi jalan kaki dah sampai ke pantai..berdepan ngan pantai...
Tengok..muka x pernah naik beca..(kecuali aku..hahah)

Hari Per-1, malamnya kami jejalan naik bot kat sungai Melaka + naik beca... Best la tuk anak aku ni..dok tarik tangan nak naik beca jerk, so turutkan jer lah...sebab masa nak naik bot memang berato panjang gila habaq hang!!

ni la habuan dia..masa naik bot kena tangkap gambo dulu!..WE ARE LUVLY FAMILY

Better sapa yang planning nak naik bot time cuti2 gini..dtg awal n berato..haha.. kami pun sementara adik aku g beli tiket naik bot, yang lain curi2 g naik beca butterfly lampu klip2..hihi..best la..bagi aku yang x penah naik time2 malam2 gini.. last g Melaka pun masa tahun 2010..hihi..lama kan! Time tu aku pun xkawen lagi..hihi

suka la dia main pasir...

Hari ke-2, aktiviti berkelah! Fuh...memang best la..sebb aku suka BERKELAH!..hahaha..
Dari kecik abah aku ajar berkelah..xkira la ke pantai ker..sungai ker..memana lah..sebab hobi abah aku memancing!..batang kail x pernahnya lupa kalau g sungai @ pantai..
Senang cakap family aku suka la travel....hihh

Dari pagi sampai ke petang la..penuh dengan aktiviti kelah jerk..bakar ayam & satay..provide from ..my brother!..Dia bab2 memabakar memang dia pro lah...! hihihi
Malamnya pulak..kami g makan ikan bakar di Restoran Parameswara Ikan Bakar derrrr..
Ramai tul orang! Sume tempat ramai la orang kata..hihi.. makanan pun not bad la.. n paling best MURAH giler! Kami 1 keluarga 11 orang hanya x sampai RM 200.00..murah kan!.. ( ya la kot..seingat aku la..kalau aku xlupa..! hihi)
SO..boleh la balik dalam perut  kekenyangan!

Hari ke-3...dah nak balik..:-(
Check out pukul 12pm... Thanks ya... Kami bermalam Di Homestay Tepi Pantai
Kerana sudi menyewakan homestay pada kami..hihiii
Aktiviti seterusnya..konon nak g cari Asam Pedas Melaka... tapi terjumpa kedai x best plak! Spoil la..tapi xper la..Alhamdulillah..sebb Allah bagi jgak kita makan hari tu.. Thanks Allah.
And Thanks To Allah again cuz IZINkan kami semua bercuti dengan baik,mudah,selesa+gembira!

Jom belanja gambar sikit masa kat Melaka k..
Daa.a.aa.a.a...

N.e.x.t.v.a.c.a.t.i.o.n...??

ni mak2 dara mak cik nah..( mak aku la...hahaha)

Ngan En.Suami terCINTA...hihi

ni..gambo adik bradik aku ler... abag aku jer xder ( dia susah sikit nak ambik gambo!)

tengok la gelagat pak + anak!..ummi kena tinggal di belakang..

Cak..!..nak jgak kan...hihi

My LUVLY Parents..

habis daaaaa....bye!

1. bila baca entry ni trus teringat kat mak n ayah kat kampung huhu.. sejak kawen ni jarang skali dapat berkumpul melainkan dpt cuti pjg atau ada majlis2 tertentu untuk satu family bkumpul..

2. xper..masih belum terlambat..saya dulu pun mcm tu..sama2 lah muhasabah diri...
    'TANPA MEREKA, KITA TAK ADA DIDUNIA'..